onsdag den 25. april 2012

Skridttæller

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man dagligt går 10.000 skridt. mon de når det selv? jeg mener der må være brugt nogen dage på kontoret for at nå frem til det. Hvorfor ikke 9.500 eller 11.250 ? nå men jeg er igang. Jeg stod ikke stille da jeg igår var udenfor for at ryge, jeg gik rundt og scorede derved over 500 skridt. :-) jeg har regnet ud at hvis jeg bare ryger 20 cigaretter om dagen så er den hjemme. Videre til næste anbefaling. Alle voksne bør dyrke 30 min. motion hver dag - mon ikke den er dækket ind med alle skridtene ? De siger, alt gælder i motionsregnskabet, rengøring, havearbejde, tag trappen i stedet for elevatoren osv. i virkeligheden drejer det sig jo bare om at stå op. Den har jeg også klaret for idag. Videre, så siger de 6 om dagen, hmm der har jeg et hænge parti, mon det gælder hvis det først bliver i aften ? Varieret kost, helt sikkert, vi skal ikke have det samme som igår......... Rent faktisk så kan jeg jo med god samvittighed bruge min fridag idag præcis som jeg har lyst. Jeg kan gøre min grønne sommerbluse af det gratis garn færdig.


Jeg kan også overveje om jeg skal starte med en ny Tusindfryd af det nyindkøbte garn.


eller måske bare gøre min vest færdig.



Mens jeg overvejer, hvordan fridagen skal bruges, må jeg jo desværre konstanterer, at det kun blev til7404 skridt igår. (måske jeg ryger for lidt) Hvis jeg løb en tur på 30 min så er det jo hurtigt overstået og selv jeg ved, uden en sundhedsstyrelses anbefalinger at det ikke er sundt at ryge og jeg overvejer da også at stoppe. faktisk gør jeg det mellem 10 og 15 gange hverdag. hvem ved måske det rent faktisk lykkes lige pludselig. God dag til jer alle derude, hvordan i end tilbringer dagen. Nu skal jeg ud og løbe............... ;-)


De bedste h.......

Ulla Reiche.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar.