onsdag den 3. april 2013

Dilemma

Er et problem uden nogen egentlig løsning....... eller det kunne være flere løsninger på et problem ...... eller er der overhovdet noget problem, når det kommer til stykket.


jeg har nemlig gjort mig en erfaring af den gode slags. Jeg har vasket denne Islænder i 100 % uld i min VASKEMASKINE...... jep 0 grader og uldvask 600 omdrejninger i centrifugen og ud kom en lækker sweater som bare skulle tørre natten over - Det er jo meget godt og hvad er så problemet ?

Jo det er, at samtidig er jeg jo nød til, at indrømme, at jeg vovede forsøget med et af min mors værker. Det var jeg nød til for jeg har aldrig lavet en selv..... Jeg har også en, den har jeg haft i omkring 7 år nu. Den har været vasket 1-2 gange - det er et mareridt hver gang. noget med noget badekar - en monster tung trøje - utallige våde håndklæder - mange dages tørretid. Men det er slut nu. Nu vil det som regel være nok at sådan en trøje hænger ude om natten - ulden renser sig selv og har sjældent behov for ekstra vask,,,,,,,,,,,

TJEK- OM DIN MASKINE KAN INDSTILLES PÅ DE FORSKELLIGE PROGRAMMER - HAR DU EN LIGNENDE TRØJE OG VASKER DEN I MASKINEN ER DET PÅ EGET ANSVAR.

Du må også komme hjem til mig så giver jeg en kop kaffe mens trøjen snurre i maskinen.

De bedste h.......

Ulla Reiche


5 kommentarer:

  1. Jeg vasker også helst uld i maskine,det er så tungt at stå med i hænderne,men host host-man skal stole på sin vaskemaskine-har jeg erfaret-ellers vasker jeg i hånden og så centrifugerer i maskine ,men godt den fine trøje klarede en vask,havde altså været ret ærgerligt ellers

    SvarSlet
  2. jeg vasker alt mit i maskinen men har dog lige lært at det er bedst at bruge enten det der uldvaskemiddel eller også bare almindelig hårshampo så er chancen ikke så stor for at der sker noget....
    min vasker det bedst på uldprogram på 30 g. Hvis der ikke var så langt kom jeg gerne forbi til en kop et eller andet :-)

    SvarSlet
  3. Også jeg vasker uld i maskinen - på uldprogram og med uldvaskemiddel.
    Det er hidtil gået fint.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Jeg vasker også i maskine. Og som regel går det godt.
    Går det ikke godt, strikker jeg ikke mere i den slags garn :-)

    SvarSlet
  5. Alt det med vask af uld har jeg virkeligt brugt meget tid på, det med håndvask kan gå galt. Forkert varme eller vægten og så de irriterende trøjer som er dagevis om at tørre.
    Den seneste tid har jeg strikke prøver, som jeg først har brugt som strikkeprøver og så derefter vasket. Min løsning har vasket det kolde uldprogram, det er gået godt! men jeg tror at man må teste sin egen vaskemaskine.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.