søndag den 23. september 2012

Granny stripes

Jeg er vild med hæklet tæpper, de er bare så flotte især granny stripes (måske fordi jeg ikke har prøvet det før) for oldemor firkanterne er jo også bare smukke i den rette farvekombination.


En kasse fuld af bomuldsgarn i mange farver, skulle være nok til at slå sig løs, til sådan et projekt. bemærk vi taler her om bomuldsgarn i to lag, så der er en del.



Godt så, slå 250 masker meget løst op, tjek.......  mit tæppe skal altså være stort, jeg slår 300 masker op. hmm det ser da ikke rigtigt ud...... søge på nettet, ok man skal lave dobbelt striber......... hmm mit tæppe behøver ikke være som alle de andre hækle, hækle hækle gab, måske jeg skulle have nøjes med de 250 masker ? øv det buler da helt vildt tænke tænke....... jeg dropper luftmaskerne imellem vifterne, så går det nok hækle, hækle, hækle uha de er lange, de baner. Nu hvor jeg har droppet luftmaskerne vokser tæppet ikke rigtig i højden... hmm det bliver bare et dejligt tæt tæppe, hækle, hækle, hækle hækle...... forsvind dumme tanke om at starte forfra. Når jeg har hæklet noget mere så bliver det pænt helt af sig selv..... hækle, hækle hækle....... Nej jeg kan altså ikke trevle op, så har jeg jo spildt en hel lørdag hækle, hækle, hækle......... ok...... hvad fanden skal jeg bruge et kæmpe kæmpe stort grimt tæppe til..........

slå 250 masker MEGET løst op. tjek.......... husk luftmasker imellem vifterne. tjek....... lav dobbelt rækker. tjek....



Arghmen, det bliver jo præcis som det skal være...... huskeliste til mig selv..... trevl op første gang tanken melder sig......hver stribe tager ca. 40 min. så der er meget tid sparet ved at lave det rigtigt første gang......

hav en dejlig søndag.

de bedste h......

Ulla reiche

6 kommentarer:

  1. Åh hi hi,det kender jeg bare godt,men hellere ærgre sig over `lidt`spildt tid,end over et helt ubrugeligt tæppe,som ellers bare ser ud til at blive super fedt,lækre farver,og du kan jo altid hækle en kant på hvis du vil have det større når du er færdig :))

    SvarSlet
  2. Jamen, så ved vi jo hvordan du fik lørdagen til at gå :-)

    Nok meget godt du (endelig) valgte at trævle op og starte forfra....

    Hæklede tæpper er vildt fede og jeg ville ønske jeg også kunne tage mig sammen til at få hæklet noget mere; måske dit flotte tæppe kan sparke mig igang.....

    SvarSlet
  3. kunne altså ikke lade være med at smile for kender alt for godt de tanker der melder sig undervejs :-)
    men godt at det blev som du gerne ville have det :-)

    SvarSlet
  4. Hvor bliver det altså flot - tænks sig hvem der kunne den slags.

    SvarSlet
  5. Kunne ikke lade være med at smile lidt, det er jo næste ligesom mig.
    Jeg er igang med et tæppe for 3. gang. Første gang var ligesom dig med striber men den var kun med en stribe af hver farve og da jeg havde strikket en del striber kunne jeg godt nok se at den ikke blev særlig pæn og alt for tung i det .. om igen .. så fik jeg den ide at hækle én stor mormorfirkant men da den var begyndt at bliver lidt stor begyndte den osse at "flanne" i kanten ... om igen ... så nu hækler jeg den i striber som din med 2 rækker af hver farve... det er så altså osse sidste gang den trævles op.....

    SvarSlet
  6. Sjovt at vi har lavet samme fejl...... Det gør en kæmpe forskel, når man husker at lave 2 striber af samme farve. Mit tæppe bliver et rigtig mormor tæppe med alle farver. Jeg forholder mig kun til farverne fra stribe til stribe og ikke som helhed og bruger ALLE mine rester. Selvom jeg ellers gerne vil have at farverne passer sammen, tror jeg at jeg bliver ret glad for mit farverige tæppe. Men kan allerede se flere tæpper for mig med en noget mindre og roligere farveskala.... Meeeen det bliver ikke lige med det samme. Jeg har vist nået 40 cm selvom jeg har hæklet på det næsten hverdag i en uge nu.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.