søndag den 9. december 2012

Huestrik.

Jeg er ganske enkelt vild med Stines huer. jeg købte opskriften fredag aften og nu er 3. hue på pindene. Der er flere som godt kan vente sig en ekstra julegave i år.


Sønnen er begrjstret og denne her har jeg fotograferet, mens han sov for den har siddet på hans hoved siden.


Huerne er hurtig strikket på pind 4,5  jeg har strikket dem med peruvian fra filcolana. Du kan købe opskriften Her og garnet her

Min søndag kommer til at gå med mere huestrik.

De bedste h......

Ulla Reiche.

17 kommentarer:

  1. Flotte farve kombinationer, fedt!!
    Jeg tillader mig at låne et af dine billeder og lave link, håber at det er ok??

    Stine:)

    SvarSlet
  2. Fede farver du har valgt til huer, og lækkert garn, kan godt forstå han har haft huen på siden den blev færdig

    SvarSlet
    Svar
    1. problemet med alle de farve muligheder er at man kan jo ikke stoppe igen.

      Slet
  3. lækker hue og fed farver synes ellers det kan være svært at finde mønstre til mandehuer som er ordentlige....

    SvarSlet
  4. det er nemlig svært. den sidste strik hue vi kiggede på i en butik kostede 250 kr og for de penge kan jeg altså nemt lave 4-5 huer incl mønsteret som kostede 35 kr og kom på mail med det samme.

    man kan jo også vælge at strikke den ensfatvet. formem sidder perfekt.

    SvarSlet
  5. den er vild flot ulla du kan bare det der , kan godt forstå den sidder på knægtens hovede hele tiden Heidi boldsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er super Heidi,og vi ved jo at teenager ikke går på kompromis så den må. Være i orden.

      Kh

      Ulla

      Slet
  6. ja den er faktisk rigtig flot.
    Hun er dygtig, hende Stine.
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg var vildled den første gang jeg så den. Har købt både. Voksen og. Børne str. Pasformen er perfekt så når nu Stine har regnet den ud. Hvorfor så eksperimentere med dyrt garn og risikere at laveetpar mislykket forsøg først.

      Kh

      Ulla

      Slet
  7. Huer, vanter, halstørklæder står også på ønskelisterne fra min famile lige nu. Og den her hue kunne absolut godt komme på mine strikkepinde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har en god pasform til både mænd og kvinder. Jeg har lige bestilt børnestørrelsen også. Jeg kunne muligvis selv regne mig frem til minder masker og pinde. Men helt ærligt for et mislykket forsøg såre de 35 jo hurtigt tjent ind i garn, når det lykkes første gang.

      Jeg ersikker på at jeg får rigtig meget glæde. Af begge opskrifter.

      Kh

      Ulla

      Slet
    2. Hei.
      Kjempefine luer, liker veldig godt fargekombinasjonen på det største bildet. Lurer på om du vil si hvilke farger fra Peruvian du har brukt, og hvor mye garn som går med av grunnfargen til en voksen lue? (Har kjøpt oppskrift fra Stine) Kjenner ikke dette garnet og lurer på hvordan det holder seg i bruk. Har du erfaring med det?

      Hilsen Lene

      Slet
    3. Preuvian er 100% uld det løber 100m pr. 50 g. Dergår 1 nøgle af grundfarven. De farver jeg har brugt er limegrøn nr 269, orange nr 284 tyrkis nr 224 jeg har ikke nr på grundfarven koksgrå, den har jeg brugt op. Alternativt kunne man også vælge Falke fra dalegarn det løber 106 m på 50 g og har den fordel at det er superwash.

      Håber det er svar nok.

      Kh

      Ulla

      Slet
    4. Tusen takk for svar. Da blir det lue på norsk også :-)

      God førjulstid til deg.

      Hilsen Lene

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.