fredag den 22. februar 2013

Sømandsbobler.

Jeg er vild med sømandsboblerne og jeg har et hængeparti som jeg ofte høre for, nemlig trøjen til min mand......... den er opgivet for længst. Nu forsøger jeg igen.

 
 
 
Trøjen skulle strikkes på p 2,5 (det kommer ikke til at ske) så jeg lavede en strikkeprøve og den passede da også meget godt (næsten) så jeg slog op og strikkede på p 3. mage til sølle bobler skal man vist lede længe efter. Men det lader jeg mig ikke slå ud af. ALLE ved jo at bobler lige skal have tid til at falde på plads. Vanen tro strikkede jeg videre. jeg hørte endda " se skat det er en trøje til dig " komme ud af min mund. Til mit forsvar skal siges, at det var da jeg stadig troede at alt var godt.
 
Boblerne er ikke faldet på plads og trøjen er ALT for stor. det er om igen på p 2,5. lige nu kan jeg ikke bestemme mig for om jeg skal strikke for- og bagstykke ud i et = MEGET lange pinde på p 2,5 eller om jeg skal dele arbejdet som opskriften anviser = mere montering.
 
Jeg har også overvejet at sige til ham at der er ALT for mange fejl i den opskrift til at jeg orker (undskyld Ellen Holm)
 
 
Forbrug 2013
 
1512 gram
 
Indkøbt 2013
 
1470 gram
 
 
 
De bedste h......
 
Ulla Reiche

7 kommentarer:

  1. kunne du ikke sælge den til en større mand ?
    og så står det dig frit, hvad du så vil strikke af modeller der passer til din mand, uden at skulle ned på en 2,5 ? for jeg kan da godt se det bliver uoverskueligt. Det tager laaaang tid på den pindestørrelse.
    kan den ikke strikkes rundt ??
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo den kan godt strikkes rundt, men det er stadig mange masker og nogen tynde pinde.

      Kh

      Ulla

      Slet
  2. åhhh nej sikke noget skidt,pind 2,5,herre størelse,suk jeg havde ikke engang overvejet om jeg ville slå masker op,kunne den laves i dbl garn,og så måske en ca halvering af masker ?,måske kunne der på drops ligge en opskrift du kan bruge som udgangspunkt,ellers havde jeg helt klart valgt at strikke for og bag på rundpind,og så ignoreret hvor mange masker det er-og så vide at det vil glæde manden når den er færdig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror bare jeg gør det, slå op og strikker rundt. Lige pludselig er jeg vel igang med at lukke af.

      Kh

      Ulla

      Slet
  3. Frem med rundpinden eller find en god basis model til til pind 3-3½ og strik bobler ind i den. God aften :)

    SvarSlet
  4. pind 2½ er altså bare en dræbende pind at strikke på, jeg ville nu gøre som citronmoster foreslår finde en anden model, som de bobler kunne strikkes ind i :-) Har faktisk aldrig strikket sømandsbobler i hånden før kun på min strikkemaskine

    SvarSlet
  5. det kommer du hurtigt over og jeg tro på at resultatet bliver rigtigt rigtigt godt du kan alt du sætter dig for

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.