tirsdag den 4. september 2012

Om jeg kan hækle ?

JA, det kan jeg da. Jeg kan både luft, fast og stangmasker. Det er først når jeg skal sætte dem sammen til noget, der ligner noget, det går galt. Alligevel har jeg endnu ikke, hverken opgivet eller erkendt at hæklenåle, bomuldsgarn og så mig ikke er nogen skiiiiide god kombination. Så jeg hækler derud af.

Derfor blev jeg så glad, da jeg så Tusindfryds opskrift på vatrundeller med både foto og en pædagogisk forklaring, selv jeg kan forstå.

Fredag kom jeg tidlig hjem fra arbejde, solen skinnede og jeg skulle bruge en værtindegave til dagen efter.


Uha som det gik. Man skulle jo tro jeg aldrig havde lavet andet. Problemet er bare, at jeg kan ikke snakke samtidig med at jeg hækler. jeg bliver forstyrret og kan ikke huske, hvor jeg er kommet til hvis en sms tikker ind og er nød til at trevle op og starte forfra, hvis en af børnene spørger " hvad skal vi have til aftensmad"

Men jeg er stadig ved godt mod. Jeg har en hel fredag aften og næsten en hel lørdag i strikkecafe inden gaven skal være færdig. ( her spiller kombinationen hækle og snak desværre en meget stor rolle) og herregud jeg skal jo bare lave en stak................

 
 
Stakken ser ud af mere, når de bliver lagt sådan her...................... Jøsses der er tale om det, der svarer til 12 timers hækle fastmasker (og tælle) for at blive færdig med 9 vatrondeller.
 


Men færdig blev jeg. en stak er jo en stak og næste gang jeg ser noget lækkert hækleværk på en eller anden blog så tror jeg garanteret IGEN, at det kan jeg da sagtens. Man skal jo kun hækle luft, fast og stangmasker og tælle og jeg kan alle 4 ting.


De bedste h......

Ulla Reiche

7 kommentarer:

  1. Jamen, det er jo for sjovt, det her :-) "Hvad skal vi have til aftensmad" - og pling, hækleriet går i ged..... :-) :-) :-)

    Nå, men jeg kender det desværre kun alt for godt. Når drengene spørger mig om noget mens jeg tæller, tæller jeg højt for så fatter de vel at jeg tæller og at de liiiige skal vente lidt med deres spørgsmål. Men hvad sker der så? Ja, så begynder de straks at gøre grin og snakke højlydt om at kvinder da ellers er kendt for at kunne multitaske....... Så meget for den tælle-fred!

    Nå, men det er nu en skøn stak du fik lavet - og hvor er det en fin værtindegave og selvfølgelig bruger du garn som gavebånd; skøn detalje!

    SvarSlet
  2. Nå det var derfor du var så stille :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har også været i gang med at hækle de fine rondeller og den første var altså ikke værd at snakke om. Jeg var vist for ukoncentreret og troede, at jeg både kunne tjekke telefon, se fjernsyn, lave the og tælle på samme tid. Normalt er jeg rigtig god til at multitaske men når det gælder om at tælle masker i noget hækletøj, så skal jeg altså ikke lave andet :-)

    Fin værtindegave du kunne aflevere.

    SvarSlet
  4. Fin stak du alligevel fik lavet,uanset den tabte koncentration indimellem.Jeg kan heller ikke hækle hvis jeg bliver forstyrret-så taber jeg også tællingen

    SvarSlet
  5. Hækling skal man altid tælle til - jeg er stadig igang med at hækle aber til flere børnebørn. Men man kan ikke:
    Se tv
    læse bøger
    tale med mand, mor, børnebørn, børn, venner eller veninder
    mens man hækler.
    Strikketøj er lettere at have med at gøre.

    SvarSlet
  6. det ser da rigtig fint ud :-) og på min blog har jeg også en nem opskrift at gå til med billedvejledning på hæklede blomster :-)

    SvarSlet
  7. Godt kæmpet. Jeg har også tit tænkt på at lave dem, da jeg så dem ved tusindfryd, men så er det, jeg bliver i tvivl om, om de overhovedet kan vaskes rene igen når man bruger vandfast mascara. Jeg tror nemlig ikke jeg gider, hvis de kun er til engangs ;)
    Jeg har forsøgt at fjerne koderne på min blog. Vil du være sød at give en melding om det er lykkedes.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.