tirsdag den 29. maj 2012

Haven.

Pinsen blev tilbragt i haven. vores have er ikke sådan en man går rundture i mens man udbryder neej, ihhh og åhhh. Vores have er en der skal nydes bed for bed, som vi kommer frem. Vi starter ikke et sted og arbejder os frem mod mål. vi laver projekter. Et bed, et hegn, en sø eller en hyggekrog.


Her kan men sidde og kigge på at radiserne gror.


Eller lave mad over bål.


Hvis man er en hund, kan man tage en slurk vand i søen og samtidig forsøge om fiskene bliver skræmte hvis man gøer af dem.


Under jorden her ligger løg og knolde. Om kort tid skulle der gerne stå det smukkeste Claus Dalby inspireret pink staudbed.

Her mangler lige et cafesæt. Planen er at her skal bare være plads til 2. i en stor famillie er det nogen gange en lise med en lille plet til en 2-mandssnak og der er jo masser af andre steder i haven, hvor der er plads til alle.


Der er åbenbart altid et foto som vender forkert, hmm. Ham her lavede jeg også lidt på i pinsen. han er et levn fra min billedkunst eksamen for 2 år siden. Planen er at han nu skal have pavepol og derefter være vejrbestandig i mange år. Det har han nu allerede været i 2 år, men han bliver stille og roligt mere rusten og det kan man jo ikke være bekendt. der kommer mere om ham senere.

Der kan derfor forgå rigtig mange ting i vores have. Reglen er at man laver det man har lyst til i den rækkefølge man selv bestemmer. Nydelsen og lysten til at være i haven skal stå mål med det arbejde der kræves for at holde en have, ellers forsvinder ideen jo. Før eller siden når vi hele vejen rundt. D. 29 Juni skal haven danne rammen om en 20 års fødselsdag og studenterfest, til den tid håber jeg at Claus dalbys pinke er godt på vej, cafesættet er købt og der er ild i bålet. Hvis ikke så hygger vi bare, de gæster vi har inviteret familie og venner er nemlig ligeglade med om haven er fin de kommer for det gode selskab som de selv er en del af.


Idag er der omslag i vejret, mon det er pga min mors fødselsdag ? jeg tror det næppe. Måske man skulle glædes over en byge eller 2 jorden har jo gode af det.

god tirsdag derude.

De bedste h.......

Ulla reiche

4 kommentarer:

  1. Dejlige havebilleder og hvor er jeres sø da bare skøn!! Vildt misundelig :-)

    Mon ikke dit pink Dalby-inspirerede bed står flot når det gode selskab kommer til fest?

    SvarSlet
  2. Hejsa. Faldt tilfældigt over din blog. Sikke en dejlig have I har og sikke en lækker trøje i forrige indlæg. Lige i mine farver. Jeg har tilmeldt mig som fast læser og glæder mig til at følge dig fremover.

    Kh Mette

    SvarSlet
  3. Lea, måske jeg skulle have lagt FOTO ind af arbejdet med at lave søen. 3 somre i træk er den blevet udvidet. Hvilket betyder at haven stort set bare var et stort hul i 3 år.


    Trillemus, rigtig hjertelig velkommen, du er min første " fremmede" læser.......... Fremmede er venner man bare ikke har mødt endnu.

    Jeg har indtil nu ikke syntes jeg har haft indlæg nok til at fortælle vidt og bredt omkring at jeg har en blog. Men måske jeg snart skulle gøre det.

    SvarSlet
  4. Hej Ulla. Jeg vidste slet ikke du havde grønne fingre. Du fortsætter bare her hos mig. Du behøver ikke lave søen. Den er vildt flot, men jeg magter ikke 2 store våde hunde, der altid lugter af fisk.
    Har I selv lavet højbedene og hvad er de lavet af?
    kh Helle

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.