mandag den 7. maj 2012

Min (strikke) SITUATION (lige nu)

For 10-15 år siden blev livet opgjort i situationer. Vi talte om spise, bade, made og tag tøj på situationen. OK begrebet opstod nok i pædagogiske kredse. Det var et fagsprog man kunne tage og føle på. Med en vis stolthed for mit fag er vi kommet en del videre og idag står den på relationer, social tilknytning og kognitiv udvikling. Om 10-15 år griner vi nok af det, mens vi ryster bedrevidende på hovdet. Fakta er, vi jo hele tiden gør det bedste vi kan og har lært lige nu. Vi udvikler os heldigvis allesammen, hele tiden, både fagligt og personligt.

Men hvad gør vi med KRISEN mens vi venter? er krisen ikke gået hen og blevet den nye situation ? og det skal pædagogerne altså ikke have skylden for. Idag har vi kriser overalt, økonomisk, jobmæssig og ægteskablige kriser. Der er kriser på boligmarked og bilindustrien står i en højaktuel krise. Hvem skal have skylden denne gang ? den gamle regering hmm eller den nye ? hmm igen. Ihvertfald ikke pædagogerne denne gang :-)

Nu bor jeg jo langt ude på landet. Vi fatter ikke så hurtigt så her blomster både ægteskabet og forårsløgene. Boligen gemmem de sidste 16 år er stadig den samme, krise eller ej.


                                                     MEN

                   Min strikkesituation er virkelig for alvor i krise.

'

Min sommer bluse af det gratis garn er faldet meget uheldig ud. Overdelen minder mest om en bryderundertrøje. uden at gå i detaljer så vil den nok mest klæde en fladbrystet ung mand.


(Tja, jeg har så også en mindre fotokrise.)




Jeg har langt om længe fået strikket de 8 cm patent på min Tankestreg. kun for at opdage at jeg ikke fatter mønstret. jeg må have projektet med i strikkecafen Garn 10 v/Helle Dehn, der er garanteret en af damerne, der ved hvordan den skal grejes.







Jeg har foræret min rigtig gode veninde Anette, min Tusindfryd og er startet på en ny til mig selv. Men nu har jeg lært mønstret, og selv om jeg ikke helt kan det udenad, så er det tæt på. Mellem os sagt er nr. 2 lidt kedelig.



I mine gemmer af gratis garn lå et projekt, en UFO som jeg faktisk slet ikke kan huske jeg er startet på. jeg ved slet ikke, hvad jeg var igang med at strikke. Sammen med noget super soft købt over hos Helle, for så lang tid siden, at det har været gratis i et godt stykke tid, må jeg kunne lave et eller andet. Og jeg elsker at starte på noget nyt.





jeg har valgt at strikke en super lækker trøje til min datter. Dvs. sådan ser den ihvertefald ud på det foto jeg har set. Hun rynker godt nok på næsen og siger at det ikke liiiige er hendes farver, men det er fordi hun ikke ved bedre. Jeg ved hun bliver helt vild med den, hvis den altså kommer til at ligne foto. det finder vi ud af om et par dage.



Den burde være strikket hurtigt. Jeg håber, at det er lige præcis den her trøje, der vil ændre min situation og bringe mig ud af min strikkekrise. Til den tid vil jeg også tage foto i dagslys så farverne kommer til deres ret. Hurra for at vi aldrig stopper med at udvikles og lære noget nyt.



Min ældste søn er i lære som Elektronikfagtekniker og er pt. på skole. han skrev til mig " Det bliver godt nok underligt, at komme tilbage på arbejdet og være meget mere klog på elektronik, end jeg var før"

Hatten af for de mennesker, der er villige og gode til at lære fra sig, damerne i strikkecafeen, lærerne på elektronikuddannelsen, en kollega, der stiller de rigtige spørgsmål og AHA oplevelsen når man opdager at foto ved køkkenlampens skær om aften ikke er optimal.

håber at vi alle lærer noget nyt i morgen eller får en god AHA oplevelse.

De bedste h.....

Ulla Reiche.



 









1 kommentar:

  1. Ulla, altså; jeg elsker dine finurlige betragtninger om kriser, pædagoger og skyldsspørgsmål :-) :-)

    Og din aha-oplevelse af fotografering i køkkenlampens skær, he, he, jeg morer mig!!

    Glæder mig til flere eftertænksomme og fornøjelige indlæg her - og selvfølgelig til at se dine nye projekter skride fremad!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.