lørdag den 29. december 2012

Det giver ingen mening

Når en ung smuk kvinde på 34 år, enlig mor til to piger dør af livmoderhalskræft. Mine tanker går til Mira Wantings efterladte.

d. 11. dec. da var jeg i Metro og lige der, midt i en ribbenssandwich, kunne jeg over skulderen på en mand læse: "Mira ramt af kræft" min første tanke var, at Nå ja, medierne har det med at slå alting stort op. Men denne gang var den "god" nok 11 dage senere døde Mira.

- Og det giver ved gud ingen mening, hvorfor skulle det ske, hvad kan vi bruge det til..........?

jeg vil bruge det til at opfordre alle unge piger/kvinder til at smutte omkring lægen og få en vaccine mod livmoderhalskræft. (jeg ved ikke om det er for sent for min årgang 1968, men jeg vil undersøge det) piger født mellem 1987-1992 kan få den gratis. Andre må selv betale.

Da den kom frem for nogen år siden kunne man få den til piger mellem 12-15 år, vores datter var 16 år. så vi betalte den selv. 3 x 1400 kr som betales over 3 gange på et halvt år. Nyeste forskning siger at den også hjælper drenge, men de kan ikke få den gratis endnu. jeg ved ikke nok endnu, men viser det sig at blive nødvendigt så må vi i lommerne igen for vores sønner skal have samme vilkår og forudsætninger imod den forbandede sygdom som vores datter.

Selv modtager jeg med års mellemrum det forhadte brev om en undersøgelse hos lægen. Jeg HADER det, men denne gang er jeg glad for at vide at jeg først i dec. fik af vide at alt er ok.

Nu tror jeg ikke selv på, at en vaccine er 100 % garanti, men jeg tror på at vi må følge med udviklingen. for år tilbage før vi fik cykelhjelmen oplevede vi altså betydelig flere hjerneskader end vi gør idag og vi bruger jo også sikkerhedsseler på bagsæderne i bilerne selv om vores forældre ikke gjorde.


 
Hvil i fred Mira Wanting.
 
Jeg ønsker jer alle et lykkebringende 2013 samt et godt helbred.
 
 

De bedste h......

Ulla Reiche.

5 kommentarer:

  1. Nej, det giver ingen mening! Meget mere er der vist ikke at sige til det!

    Også et sundt, godt og lykkebringende 2013 til dig og din familie, Ulla.

    SvarSlet
  2. Hej Ulla. Det er en rigtig grim sygdom - men heldigvis kan den forebygges gennem vaccine idag. Det er bare om at tage imod tilbuddet.
    Godt du slap hjem gennem snestormen forleden - det var godt nok et slemt vejr.

    SvarSlet
  3. Har tænkt meget over dit indlæg de sidste par dage. Nu bliver jeg lidt personlig - jeg fik brystkræft, da jeg var 36 år og mine børn har heldigvis oplevet, at man nødvendigvis ikke dør af kræft i dag. Vil opfordre til, at man tager imod tilbudet om denne vaccine.
    Mine tanker går også til de efterladte.
    Ønsker et godt nytår til dig og dine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Aslaug.

      Heldigvis er. Der efterhånden rigtig mange der slipper ud af den grimme sygdom med en lykkelig afslutning. Jeg\vi var meget i tvivlsom vi skullekøbe den vaccine til vores datter dengang den kom frem og hun pt. Var for gammel (16 år) var det et "nummer" og den er jo ingen endegyldigt garanti. jeg og dem jeg omgåes med blev meget påvirket af Miras dødsfald, vi kender hende jo ikke, men ser hende som Anjas sjove, smilende og megetlevende veninde. Det er en meget trist historie og jeg blev meget berørt. Det var/er meget uvirkeligt.

      Personligt eller ej. Det glæder mig at du er et eksempel på at det ikke altid ender trist.

      Mange kærlige hilsner

      Ulla

      Slet
  4. ja det er godt nok rigtig trist blev temmelig overrasket da jeg læste på facebook hun var død meget trist

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar.